fridanordqvist

Alla inlägg under augusti 2013

Av frida nordqvist - 31 augusti 2013 12:56

Som jag skrev igår va jag in till birsta igårkväll o kollade efter arbetsbyxor o väska till mig, blev även lite grejjer till Ester.

Det jag köpte:

       


Sen idag har det väl inte hänt så mycket, vaknade ovanligt tidigt för o va mig, runt 9 nångång, o sen har jag bara slappat hemma, följde med mamma o handlade o tog ut Ester en sväng, o sen idag vet jag inte vad som händer, får väl se om jag hittar på nått eller inte.


 

Dag 2, 10 saker jag gillar & 10 saker jag hatar.

vet inte om jag riktigt hatar nåt, men skriver saker jag ogillar istället


Gillar:

  • Djur, speciellt katter och reptiler
  • Godis & glass
  • Sommar
  • Snö
  • Mina vänner och min familj
  • Min pojkvän :*
  • Min skola & klass
  • Kramar
  • Tatueringar & piercings
  • Minions

 

Hatar/ogillar:

  • Lakrits
  • Folk som inte kan ta hand om sina djur
  • Folk som knappt kan ta hand om sig själv, o skaffar djur/barn
  • Utväxt
  • Skölja ur hårfärg
  • Glömma saker
  • Mens
  • När man måste få tag på nån och den personen inte svarar
  • Städa
  • 30 minus o snöstorm


Har väl inte så mycket mer att skriva om, så avslutar väl med en bild som visar hur svårt det kan vara att ta kort på Ester ibland.

 

Av frida nordqvist - 30 augusti 2013 14:34

Ja, som jag sa så glömmer jag alltid bort min blogg, inte bra på dethär med o uppdatera o skit asså..xd

Tror dock inte det gör nått, inte så många som är intresserade av o läsa, menmen 

Har inte hänt så mycket efter jag kom hem från elevambassadörutbildningen i uppsala, förutom att Ester sprang iväg o va borta ganska länge, vilket inte kändes bra då hon är såpass liten, så stannade hemma från skolan igår för o leta, o hittade hon vid vedboden, så längre bort än så var hon inte som tur va!


Idag var det skolfoto på skolan också, hade, precis som förra året, med massa djur på bilden eftersom alla går nån djurinriktning, så vi hade med båda kaninerna, båda skäggagamerna, båda marsvinen o två hundar som två i klassen hade tagit med.

         



tänkte köra på en 30-dagarsgrej på bloggen för o ha nått att skriva om, om jag nu kommer ihåg det dvs

 

Så börjar väl nu på en gång då

Dag 1, fyra bilder på mig + 10 fakta

       

Har inte så mkt nya bilder på bara mig, så blev väl två halvnya, en fick pojken va med på, o en gammal då jag hade blått hår.

 

10 fakta

Jag...

  • har brunt hår naturligt
  • älskar djur
  • har bara haft katter som husdjur, men vill ha andra också
  • tycker om min skola och min klass
  • går naturbruk inriktning djurvård
  • är värdelös på att komma ihåg bloggen
  • har ingen riktig favoritfärg, tycker om alla
  • har katter och reptiler som favoritdjur
  • har en kattunge vid namn Ester som pappa hittade på gården
  • bor mitt i skogen

 

Nu blire snart middag, o sen iväg till birsta för att köpa arbetsbyxor att ha på praktiken, o lite kattgrejor till ester, som matskålar o liknande ^^

 

Av frida nordqvist - 24 augusti 2013 19:40

Ganska ohändelserik dag idag, förutom en sak, en ganska söt sak, som dök upp på våran gård nångång mitt på dan.

Mamma hittade en kattunge vid vedboden, som vi inte vet vart den kommer ifrån, lite mager men verkar frisk annars som tur är. 
Blev till att gå o knacka på hos dom närmaste husen häromkring o fråga om dom hade en kattunge som rymt, sätta upp lappar och sen åka till ica och köpa kattmat och fixa en provisorisk kattlåda medans vi försöker hitta ägaren.
Egentligen hoppas jag på att det är nån idiot som bestämt sig för att dom inte vill ha den och dumpat den här i närheten, så vi får behålla den, för jag saknar verkligen att ha katt här, men är det så att vi hittar ägaren så är det klart att dom får tillbaka sin katt!

Skulle gärna ha lagt in en bild på katten, men tänker inte göra det ifall nån ser den, kontaktar mig och säger att det är dens katt, för katten återfås endast mot beskrivning, då vi inte vill att fel person tar hem katten.


I övrigt har väl inget speciellt hänt idag, imorrn blir det väl till o måla mera lastbilsflak, om jag inte är hemma med Ester, som vi döpt katten till, och sen packa inför resa till Uppsala på måndag!


 

Av frida nordqvist - 23 augusti 2013 17:17

Gör ett nytt försök att blogga då, då folk tjatat på att jag ska börja igen!
Risken finns ju dock att dethär är det enda inlägg jag gör, eftersom jag har en jävla förmåga att glömma bort min blogg.


Sen senaste inlägget har det hänt massa iallafall, har hunnit med att varit i sollefteå 3 ggr, gått ur ettan, haft sommarlov med massa målande av lastbilsflak, norrköping och liseberg med min pojk, mera målande, träffat nytt skoj folk, gatufesten, stora nolia i umeå, selånger marknad m.m, börjat tvåan som verkar så mycket roligare än vad ettan var, och en massa massa massa mer därimellan.


Har ingen riktig aning om vad jag ska skriva om om jag ska blogga, så ideér i kommentarerna/fb-chatten om ni har mig där vore snällt! 
ska det vara vardag, dvs beskrivning av helt vanliga dagar, även tråkiga skoldagar, bara då det händer nått kul, nått speciellt ''tema'' som liknande dagens naglar som jag hade förut som jag slänger in då o då, eller en blandning av massa olika?

Kom med förslag folket! dom få som nu läser dethär dvs

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästbok! :]

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards